Leśne i pole kwiaty

Mamy za sobą wspaniałe pola rzepakowe, które jeszcze sporadycznie ale gdzieś się trafiają szczególnie leżące w cieniu lub dolince.  Mimo opóźnionej  wegetacji,  ruszyły już  przecudne polne maki, które dla mnie są nieodłącznym krajobrazem związanym z  Polską ileż razy uwieczniano je na obrazach, tyle że współczesne  ich znalezienie w większej ilości często graniczy z cudem. W piątek zrobiłem mały rekonesans do lasu w celu poszukiwania nie tylko grzybów bo takowe w poprzednich latach już były - mowa o borowikach usiatkowanych, ale także spaceru moimi leśnymi ścieżkami . Właśnie na granicy lasu zauważyłem bajowe kwiaty pod nazwą Firletka poszarpana, która świetnie kontrastowała swoim wdziękiem na tle ciemnego lasu. Co prawda o grzybach można było zapomnieć las suchy i należy jeszcze poczekać z pierwszymi prawdziwkami, ale te piękne subtelne kwiatuszki były radością na moje serce.

W sobotnie popołudnie postanowiłem przejechać się w okolicy Ostrów-Kamionka-Żdżary - Ocieka w celu znalezienia jakiegoś pola na którym rosną maki lub chabry. Niestety pojedyncze kwiaty maków pojawiają się przy drodze, ale znalezienie większego pola w dodatku takiego pod kątem fajnego kadru jest szalenie ciężkie, bo albo słupy energetyczne lub domy burzą ten naturalny klimat. Ale w jednym miejscu w okolicy Kamionki znalazłem całkiem sympatyczne poletko na którym rosły maki, a kiedy je fotografowałem dołączył miły gospodarz tego pola, który z zaciekawieniem  przyglądał się  temu co robię.  Poniżej mała zajawka tego co udało mi się sfotografować. 














Komentarze

  1. Zawsze polne kwiaty są piękne, a maki szczególnie. Trudno znaleźć łan. 🥀🥀🥀Ale chabry już prędzej! 🌿 Ja mam kubek z reprodukcją obrazu maków i kawa smakuje mi w nim najbardziej. ☕😄👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda rolnicy pryskają chemią swoje pola i maki są wyjątkową rzadkością chociaż na Dolnym Śląsku są całkiem spore pola makowe widziałem na zdjęciach fotografów aż mi zazdrość aby móc zachód słońca w takim miejscu sfotografować. Mam kolegę, który ma stary olejny obraz z makami i zawsze robił na mnie duże wrażenie --- trzeba szukać maków może się coś uda, smacznej kawy pozdrawiam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Potok Szczawa w Beskidzie Niskim

Magia o poranku

W ostatniej chwili bajkowy zachód w Jaszczurowej