Wschód nad Nepomucenem

W Ropczycach mamy kilka kapliczek św. Jana Nepomucena, które przyciągają uwagę mieszkańców. Jako dziecko uwielbiałem oglądać i zwiedzać kapliczki na Podhalu, kiedy jeździłem na wczasy z rodzicami, a mój ś.p. tato był moim prywatnym przewodnikiem. Dlatego do chwili obecnej  drzemie we mnie wspomnienie z tamtych dziecięcych  lat, dlatego mam  sentyment do przydrożnych kapliczek i do dziś kiedy je widzę przystaję na chwilkę w zadumie.  Kilka dni temu jadąc drogą rzut beretem od Ropczyc zauważyłem stojącą w polach uroczą kapliczkę ufundowaną przez małżeństwo w 1906 roku.  Jeszcze kilka lat temu rosły wokół niej cudowne lipy, które ktoś wyciął jeśli to było podyktowane pod względem bezpieczeństwa kapliczki to zrozumiałe, ale wg. mnie miejsce to straciło duszę bo kapliczka i lipy chodzą w parze. Co prawda rosną wokół niej tuje ehhh cmentarne tuje, które jak wyrosną przysłonią całe piękno kapliczki, ktoś zupełnie nie przemyślał sadząc tego typu bezsensowne krzewy. 

Byłem tam trzy razy w ostatnim czasie ponieważ chciałem wykonać kadry wschodzącego słońca dodatkowo całą okolicę porastają pola rzepaku. Trzeba się spieszyć ponieważ rzepak już zaczyna przekwitać, a niestety pogoda majowa to totalna porażka tego roku, czekałem tylko na jakiś dogodny poranek, który będzie wolny bez niskich chmur i opadów. Dziś był taki warunki idealne pobudka 3:40, na miejscu jestem o 4:00. Wschód 4:32 wszystko zagrało idealnie zabrakło jedynie  chmurek na niebie, owszem były fajne ale w innym miejscu, cóż nawet bez tego było iście magicznie  chwila wschodu pierwsze promienie na okolicznych polach, zapach rzepaków,  a w tle kapliczka czego chcieć więcej chwilo trwaj  ...  



Gdyby ktoś był zainteresowany wydrukiem tych lub innych zdjęć jako foto obraz  proszę o kontakt.







Komentarze

  1. Wow, magia poranka! 👍🤗👌🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby te fotki z rana wykonać czekałem cztery dni na pogodę chociaż do pełnego efektu zabrakło nieco chmur na niebie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Potok Szczawa w Beskidzie Niskim

Magia o poranku

W ostatniej chwili bajkowy zachód w Jaszczurowej