Potok Szczawa w Beskidzie Niskim

Od dziecka kiedy przebywałem w górach zawsze byłem zafascynowany różnymi potokami i strumyczkami w tym ostatnim jako dziecko  nawet się  kąpałem będąc na PRL-wskich wczasach z rodzicami. Fascynacja pozostała po dziś dzień, a kiedy jestem w górach staram się znaleźć takie miejsca aby odpocząć, zregenerować swój umysł, bo nie ma nic kojącego jak kryształowy dźwięk potoku, który jest niczym spa dla naszego organizmu - jak wiadomo z ludowego folkloru potoki mają moc oczyszczania. W niedzielę pojechaliśmy w okolice Mrukowej w Beskidzie Niskim, to właśnie tam przepływa uroczy potok Szczawa, który postanowiłem zamrozić w moich kadrach. Warunki były idealne słońce schowane nieco za chmurami w sam raz na dłuższe ekspozycje z użyciem szarego filtra. 

Potok ma dość strome zejścia i aby nie przegapić ciekawych kaskad i uskoków należy iść wzdłuż potoku. Taka huśtawka góra dół naprawdę jest męcząca, ale dla zdrowia i sprawności fizycznej bardzo dobra.  Szlak prowadzi do kaplicy zbudowanej w 1906 roku która jest bardzo interesująca ponieważ znajduje się wmurowane w bocznej ścianie tzw ''święty kamień''  ze śladami która miała pozostawić figura NMP. Kamień od tej pory miał mieć właściwości ''magiczne'' a do tego miejsca ściągały tłumy wiernych. Zanim powstała murowana kaplica wcześniej stała tu drewniana. Więcej o kaplicy i kamieniu przeczytacie w tym linku 

http://www.beskid-niski-pogorze.pl/artykuly/mrukowa_i_okolice.php

Poniżej kilka kadrów z mojej wizyty na uroczym potoku Szczawa, warto dodać iż kilka km dalej w Foluszu również przebiega przepiękny potok Kłopotnica, który również był celem naszej wizyty. W Foluszu obok potoku Kłopotnica znajduje się ogromny Diabelski Kamień, który warto zobaczyć. 






Autor w trakcie zdjęć przy potoku Kłopotnica 





Komentarze

  1. Piękne zdjęcia, potoki mają w sobie coś fantastycznego i przyciągającego. Nie dziwię się, że tak je lubisz, też zwracam na nie uwagę jak jestem w terenie! :) Super, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję chyba każdy z nas lubi potoki bo jak nie kochać tak fantastycznego piękna natury pozdrawiam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Magia o poranku

W ostatniej chwili bajkowy zachód w Jaszczurowej