Spacer po okolicy z przemyśleniami

 

Wielu z Was obserwuje moje poczynania związane z  fotografią krajobrazową, która daje mi ogrom pozytywnych emocji, przemyśleń i relaksu w tych nie łatwych dla nas czasach. Chciałbym aby te osoby, które mają doświadczenie w fotografii nie tylko pisały piękne  komentarze lub dawały łapkę,  za które  serdecznie dziękuję ale również jak jest  potrzeba napisały krytyczną merytoryczną  opinię co można w danym kadrze poprawić w trakcie wykonywania zdjęcia jego wywoływaniu lub czego unikać.  Takie rady są bardzo cenne i możemy dzięki nim konfrontować nasze wspólne spostrzeżenia.  Dzięki takim opiniom człowiek zdobywa dodatkową wiedzę i umiejętności chociaż niektóre osoby fotografujące nie akceptują merytorycznej krytyki,  lub tego, że  jakieś zdjęcie może mi lub innym się zwyczajnie nie  podobać. Coś takiego spotkało mnie jakiś czas temu w przypadku pewnego fotografa z moich okolic,  który organizował  amatorski konkurs,  a  który najwyraźniej nie akceptuje  zwyczajnych rad i woli   pisać ( po uprzednim mnie zablokowaniu  oraz innej osoby) kłamliwe komentarze tylko dlatego, że dane zdjęcie nie przypadło mi  czy innym osobą do gustu do czego każdy człowiek ma prawo tym bardziej, jeśli prowadzi publiczną grupę, w której można wyrażać swoje opinie i wnioski.  Dlatego Moi Drodzy jak macie ochotę komentujcie lajkujcie, udostępniajcie i krytykujcie, podpowiadajcie ja się na pewno nie obrażę i nikogo nie zablokuję za to, że jakieś zdjęcie może się komuś nie  podobać do czego ma pełne prawo -  nic na siłę. 

Bardzo lubię wypady z aparatem w ręku  - mniej jeśli chodzi o nakręcanie się czym jakim aparatem /obiektywem fotografować najważniejsza jest radość z wykonywanych  zdjęć oczywiście wiadomym jest, że sprzęt stanowi bardzo istotną rolę, ale nie powinien odbierać radości w wykonywaniu zdjęć jak niekiedy słyszę głosy na forach i grupach dyskusyjnych  tylko lustrzanka lub tylko bezlusterkowiec to naprawdę nie ma znaczenia poza pięknymi zdjęciami i naszym pomysłem ponieważ nie wykona tego za nas żaden najdroższy aparat czy obiektyw.  Znam fotografów, którzy robią zdjęcia tylko w automacie  inni w manualach ja akurat preferuję te drugie.  Powoli nadchodzi wiosna choć z wielkimi oporami, i  nie mogę się doczekać kolorów, które rozkwitną za kilkanaście dni wprowadzając nas samych w piękny fantastyczny wiosenny klimat. Wczoraj wybrałem się z aparatem w okolice mojego osiedla, w celu poszukiwania ciekawych miejscówek na wschody słońca. Okolica Zakładów Magnezytowych usiana jest masą pól ze zbożem, a wiosną rzepaku dzięki czemu można wykonać interesujące kadry. Tak to już jest, aby zrealizować interesujący kadr musimy mieć super miejscówkę, która nas zadowoli, albo stwierdzimy, że jest jednak słaba i nie spełnia naszych oczekiwań z tym problemem ''walczy'' cała masa fotografów poszukując w swoich okolicach ciekawych miejsc do fotografowania, ale najważniejszy jest czas, który jest kluczem systematyczności a dzięki temu dobrych zdjęć. Niestety z czasem jest różnie ponieważ praca, obowiązki domowe są najważniejsze a następnie nasza pasja, ale myślę można to w jakiś sposób pogodzić i oddać się pasji, która pozwala zapomnieć o szarej codzienności.





Komentarze

  1. Wspaniałe zdjęcie, no coś pięknego :) Twoje blogi to mój niesamowity relaks, chyba nie ma dnia, żebym nie wchodziła na któryś z nich :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bardzo mi miło i super, że moje zdjęcia się podobają, jak gdzieś tylko jestem z aparatem staram się sukcesywnie dodawać na bloga oraz fb miłego dnia pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Potok Szczawa w Beskidzie Niskim

Magia o poranku

W ostatniej chwili bajkowy zachód w Jaszczurowej